Page 27 - revista ZIUA CARGO
P. 27
ternică, aceasta făcând ca, în cazul multor aplicații, să nu mai fie necesar retarderul.
Și, pentru ca eficiența să fie com- pletă, Scania a introdus și o nouă punte motoare, care, alături de cutia de viteze, va asigura un și mai scăzut nivel al turației motorului, atunci când camionul rulează la viteza de croazieră.
Bineînțeles, nu au fost neglijate nici prizele de putere, ce oferă flexibi- litate pentru toate tipurile de aplicații.
Șasiu flexibil
și noi rezervoare
Șasiul flexibil asigură o sarcină utilă îmbunătățită, printr-o distribuție mai bună a greutății.
În același timp, noua gamă de re- zervoare de combustibil asigură o autonomie crescută pentru Scania SUPER, cu mai puțin combustibil transportat la bord. Aceste rezervoare, cu capacități de la 165 la 700 de litri fiecare, sunt disponibile în trei mărimi (S, M și L), care vin și în diferite lun- gimi. Toate au un design nou, inge- nios, în formă de D, care le îmbună- tățește considerabil robustețea și sunt montate pe șasiu cu console în formă de C.
Pompa de combustibil de joasă presiune, filtrul primar de combustibil
și filtrul de separare a apei sunt mutate departe de motor și adunate într-o uni- tate separată, care este montată pe partea laterală a rezervorului primar. Procedând astfel, Scania a rezolvat clasica provocare legată de cum poți folosi tot combustibilul din rezervor.
Prin noua soluție, Scania a reușit să crească, de asemenea, cantitatea de combustibil utilizabilă din rezervoa- re, deoarece nu mai trebuie păstrată
o „rezervă”, pentru a evita aspirarea aerului.
Nu vom încheia înainte să amintim faptul că Scania s-a angajat să reducă emisiile de CO2 ale vehiculelor sale cu 20% până în 2025, având ca punct de referință nivelurile din 2015.
Radu BORCESCU
SUEDIA radu.borcescu@ziuacargo.ro
decembrie 2021 ............................................................................................................................................ 27
CAMIOANE ȘI SERVICII