Page 49 - revista ZIUA CARGO
P. 49

  lă construită fiind de 12.000 mp. Prin- cipala zonă dedicată depozitării este situată la parter, cu o suprafață de 9.000 mp și o înălțime utilă de 10 m, ceea ce permite stivuirea mărfurilor în regim P+6, putând să acomodeze aproximativ 17.000 de europaleți. E- xistă, de asemenea, o zonă de 500 mp la mezanin, dedicată bunurilor de mici dimensiuni și celor cu valoare mare, aici fiind implementate măsuri speciale de securitate.
Cele mai bune servicii pentru clienți
„Ne-am dorit să consolidăm și să extindem activitatea de logistică a companiei noastre, atât în ceea ce privește gama de servicii pe care o putem furniza clienților noștri, cât și ca volum în cifra totală de afaceri”, spune Mona Naghi. „Pe lângă partea de de- pozitare, am privit centrul logistic și ca pe un punct de sprijin și de dezvol- tare pentru principala noastră activitate din momentul de față, și anume trans- portul internațional. Centrul logistic ne oferă posibilități de consolidare, de cross-docking și de utilizare optimă a flotei noastre.
Atunci când l-am gândit și l-am construit, am avut în vedere motto-ul companiei noastre, și anume de a oferi servicii de cea mai bună calitate clienților noștri, la un raport optim calitate-preț.
Atunci când discutăm despre cali- tate, sunt implicate întotdeauna costuri și eforturi suplimentare din partea tutu- ror, dar nu am precupețit nimic și am făcut tot ceea ce a fost necesar pentru a obține produsul pe care ni l-am dorit. Este filosofia managementului nostru ca tot ceea ce facem să fie de calitate și nu l-am gândit ca pe un element de activ al companiei, din care doar să realizăm niște venituri”.
Noua investiție va crește activita- tea Vectra International, atât la nivel de servicii logistice oferite, cât și la nivel de transport. „Prin acest lucru, am targetat dezvoltarea unui pachet com- plet de servicii, cu care să mergem către clienții noștri, începând cu furnizarea
Mona Naghi
și Dan Ananovici
de materii prime, până la distribuția de produse finite, inclusiv depozitarea acestora”, subliniază Dan Ananovici, executive director Vectra International.
Directorul executiv al companiei precizează că există un număr impor- tant de clienți contractați pentru depo- zitare, dar și discuții avansate cu alții, atât din industria automotive, cât și din alte industrii. „Sunt unii clienți cu care am lucrat, deja, pe zona de trans- port, care au salutat inițiativa noastră de a dezvolta acest centru logistic și au fost bucuroși să-și poată extinde colaborarea cu noi și pe acest nivel. Dar mai avem încă de lucru și mai avem loc disponibil; tocmai de aceea, am făcut o mobilare parțială a depo- zitului și am păstrat o generoasă zonă de vrac, pentru a avea flexibilitatea mulării pe specificul unui potențial nou client”, precizează Dan Ananovici.
În afară de partea de depozitare, Vectra International oferă, în cadrul acestui centru logistic, și servicii de etichetare, picking la nivel de palet sau chiar de cutie, ambalări și reamba- lări de produse; paleta de servicii este foarte extinsă și răspunde prezent la orice cerere a clientului.
Tot din perspectiva serviciilor, pe lângă partea de transport și depozitare integrată, care ia o mare povară de pe umerii departamentelor de logistică ale clienților, Vectra International asi- gură inclusiv gestiunea și curățarea ambalajelor, precum și caracteristicile specifice și dotările unui centru logistic modern.
Centrul va dispune inclusiv de tehnologie RFID, care va face procesele mult mai fluide și mai rapide, și de un WMS cu posibilitate de conectare la diverse tipologii de ERP-uri pe care le folosesc clienții.
Dezvoltarea este cuvântul de ordine
„Din punctul de vedere al planurilor de viitor, putem concentra toate inten- țiile Vectra Internațional într-un singur cuvânt: dezvoltare”, spune Dan Ana- novici. „Prima direcție de dezvoltare o reprezintă creșterea activității pe care o avem cu clienții actuali. Totodată, vrem să mărim portofoliul de clienți. Prin aceasta, vizăm și extinderea în alte branșe de activitate, în afara celei de automotive și de industrie”.
Al doilea pilon important îl repre- zintă divizia de transport, care repre- zintă core business-ul activității Vectra International. În această direcție, la fel ca în anii precedenți, compania are în plan reînnoirea și mărirea flotei, treptată și sustenabilă. Pentru anul 2021, planul de achiziție a inclus 22 de unități cap tractor-semiremorcă și 15 vanuri pentru divizia expres.
„A treia direcție de dezvoltare vizează personalul Vectra Internatio- nal, sufletul companiei, acei 300 de oameni minunați care pun în mișcare acest angrenaj. În acest domeniu, lucrăm la fidelizarea angajaților, dar dorim să implementăm și tehnici noi de training și îmbunătățire continuă. Este o evoluție naturală și, în compa- nia noastră, sentimentul de «familie» este autentic, poate și datorită faptului că personalul majoritar a construit această companie de la început”, con- cluzionează directorul executiv Vectra International.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
  Mona Naghi, customer manager, Vectra International:
„Aș spune că suntem echilibrați și curajoși. Este o piață complicată, foarte imprevizibilă, dar oferă și zone de dezvoltare cu mult potențial. Pe lângă provocările tradiționale pe care le-am avut în acest domeniu, în ultimii ani (creșterea costurilor pe partea de combustibil, taxe, RCA etc.), acum apar unele noi, cum ar fi lipsa unor produse de pe piață sau termenele foarte îndelungate pentru furnizarea acestora – camioane, semiremorci, lipsa de stocuri. Aceasta ne determină să planificăm cu și mai mult timp înainte investițiile, pentru a ne putea menține ritmul de creștere.”
decembrie 2021 ............................................................................................................................................ 49
 LOGISTICĂ












































































   47   48   49   50   51