Page 47 - revista ZIUA CARGO
P. 47
„Acesta reprezintă un element de reașezare. Facem mai puține curse, dar suntem mai profitabili – un alt indi- ciu că tarifele au crescut.”
Și Adriana Pălășan observă o rea- șezare a tarifelor de transport, în ra- port cu costurile. „Transportatorul ro- mân a reușit să își reașeze tarifele astfel încât să obțină un profit rezo- nabil. Pornim de la niște limite minime de profitabilitate, care sunt foarte a- proape de break-even și, în acest mo- ment, companiile reușesc, totuși, să obțină un profit care să ajute dezvolta- rea. Lucrurile trebuie să se așeze, în sensul în care companiile de trans- port trebuie să aibă bani să se dez- volte, mai ales în contextul cerințelor privind protecția mediului, altfel nu vor reprezenta jucători în piață comparabili cu flotele europene”, a subliniat vice- președintele ARILOG, estimând că tendința de creștere a tarifelor se va menține și în perioada următoare.
Este adevărat, companiile româ- nești sau cele care operează pe piața autohtonă au un cuvânt de ordine: re- ducerea costurilor în zona de transport și logistică. „Dar acest lucru nu poate fi realizat, în acest moment, în ciuda obiectivelor pe care le au departa- mentele de logistică în companiile client. De altfel, și-au dat seama de acest lucru și încearcă să minimizeze pierderile, în sensul în care și-ar dori să rămână la tarifele la care erau an- terior”, a mai spus Adriana Pălășan, precizând că, la nivelul ARILOG, este promovat conceptul de parteneriat în supply chain. În realitate, nu există, însă. „În relația client-transportator, sunt extrem de puține companii care fac contractul în așa fel încât ambele părți să câștige. Îmi doresc ca firmele cliente să conștientizeze cum să
Acționăm pe aceeași piață... în ace- eași perioadă. Și fiecare își ia deciziile în funcție de calculele proprii. Dar cu toții ne punem aceeași întrebare. Mă pot ba- za pe cifrele pe care le am în față? Ar fi bine ca răspunsul să reflecte realitatea...
abordeze costurile de transport în așa
fel încât să nu omoare flotele, pentru
că se va ajunge la situația din Europa,
în care nu există capacități suficiente,
ceea ce va genera, oricum, creșteri de
tarife.” meda.iordan@ziuacargo.ro
decembrie 2021 ............................................................................................................................................ 47
Dar mult mai mari!
Astăzi, este obligatoriu să urmărești întregul context internațional, înainte de a-ți lua deciziile. „Nu am crezut că lucru- rile pot deveni atât de complicate și că vom ajunge într-o situație economică globală în care se aplică teoria «efectu- lui de fluture». Dacă un fluture bate din aripi în Asia, în Anglia se produce o mare furtună. Așa trebuie să privim lucrurile. Distanțele nu mai contează. Efectele se resimt aproape instantaneu, oriunde în lume. Iată ce se întâmplă cu problema containerelor pe relația Asia-Europa. Iată ce se întâmplă în Anglia, cu privire la rafturile goale”, a apreciat Augustin Hagiu. „Poate este timpul ca, și la nivelul companiilor, să nu mai fim consumatori de orice și oricât. Trebuie să devenim cât se poate de raționali”, a concluzionat el.
Augustin Hagiu:
„Nu discutăm despre profituri uriașe, ci de o creștere a profitabilității în marja de până la 5%. Dacă, așa cum estimează toți specialiștii, anul 2022 va veni la pachet și cu o criză economică acută, este foarte important ce facem cu banii (puțini) pe care i-am strâns în perioada aceasta de 24 de luni. Vom avea un 2022 foarte interesant, din punctul acesta de vedere.”
Să aveți spor în toate!
Meda IORDAN
ACTUALITATE
PUBLICITATE