Page 54 - revista ZIUA CARGO
P. 54
AUTOBUZE INTERZISE
PE LINIILE DE TRAMVAI, IARNA
Autobuzelor li s-a interzis să circule pe calea proprie a tramvaielor, în perioada sezonului rece, în Capitală. Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București- Ilfov (TPBI) a precizat: „Din motive de siguranță, în fiecare an, în anotimpul rece, autobuzele care, în perioada verii, au circulat pe liniile de tramvai din București vor reveni la traseul de pe carosabil, începând cu
27 decembrie, și vor reveni pe calea de rulare a tramvaielor, din 27 martie. În cazul în care condițiile meteo se degradează înaintea
acestei date, autobuzele vor reveni la traseul de pe carosabil mai devreme, din dispoziția TPBI”. Operatorii de transport vor trebui să-i instruiască pe conducătorii vehiculelor în legătură cu această decizie și vor informa călătorii, care nu vor mai utiliza stațiile de tramvai ca zonă de așteptare pentru autobuze.
HYFLEET, AUTOCAR PE HIDROGEN
FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems și ZF Friedrichshafen vor construi primul autocar pentru distanțe lungi alimentat cu hidrogen din Europa. Proiectul de cercetare, denumit HyFleet, presupune dezvoltarea unui sistem de înaltă performanță cu pile de combustibil, pentru a înlocui complet motorul diesel și a atinge neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon. Până acum,
nu s-a găsit o soluție practică,
în cazul flotelor de autocare interurbane în serviciul regulat. De aceea, FlixMobility își propune să lanseze, în 2024, primul autocar pentru distanțe lungi alimentat cu hidrogen. ONG-ul pentru climă atmosfair este implicat în calitate de partener asociat, iar un producător european de autobuze se va alătura proiectului, în viitor. FlixMobility se așteaptă ca noile vehicule verzi să reducă 100% din emisii, ceea ce înseamnă 0 g de CO2. Autocarele pe distanțe lungi reprezintă, deja, unul dintre cele mai ecologice mijloace de transport disponibile. Compania
a lansat, deja, în iulie 2021, autocare alimentate cu biogaz,
alături de autocare electrice,
în Franța și Germania, cât și un autocar alimentat cu panouri solare, în Țările de Jos. Acum, compania își propune să facă încă un pas înainte, în ceea ce privește mobilitatea sustenabilă. În medie, fiecare călătorie cu autocarul pe o distanță de 400 km reduce cu aproximativ 6,6 kg de emisii de CO2 per pasager, prin înlocuirea autoturismului personal cu autocarul pe distanțe lungi. În timp ce autocarele alimentate cu hidrogen funcționează, deja, pe rutele din interiorul orașelor, soluțiile pentru cele cu hidrogen pe distanțe lungi lipsesc, încă, din cauza naturii extrem de solicitante a operațiunilor. Astfel, autocarele FlixBus parcurg anual aproximativ 200.000 de km, cu distanțe de până la peste 1.000 km pe zi și, de obicei, cu opriri scurte. În funcție de numărul de șoferi pe timpul unei călătorii, vehiculul trebuie să facă o pauză legală după 4,5 ore de condus, echivalentul a aproximativ 450 km. Din acest motiv, orice alternativă de autocar diesel ar trebui să fie capabilă să parcurgă cel puțin
500 de kilometri înainte de realimentare.
TRASEELE DIN BUCUREȘTI-ILFOV, PE GOOGLE MAPS
Toate traseele de transport public din regiunea București- Ilfov apar oficial pe Google
Maps. Sunt incluși cei patru operatori de transport în comun de suprafață (STB, STV, Ecotrans STCM și Regio Serv), Metrorex, dar și trenul direct dintre Gara de Nord și Aeroportul „Henri Coandă”. Integrarea se desfășoară în
2 etape: prima, care a început deja, presupune afișarea pe hartă a tuturor traseelor din regiunea București-Ilfov, cu orarele programate. În cea de-a doua etapă, sosirile în stații vor fi afișate în timp real, în aplicație, ajutându-i, astfel, pe cei interesați să își planifice mai exact călătoria. Până acum, apărea pe hartă o parte dintre trasee, însă datele nu erau oficiale, iar posibilele modificări nu erau transmise către Google. De acum, de fiecare dată când TPBI va dispune modificarea unui traseu, aceste informații vor fi trimise și către cei de la Google, pentru actualizarea hărții. Toate datele sunt transmise de către TPBI
de pe serverele proprii.
LIBER LA VACANȚE, CU CERTIFICATUL VERDE
Turiștii români care dețin Certificatul verde COVID „evadează” spre Italia, Marea Britanie, Spania, Germania sau Franța, unde restricțiile sunt minime. Conform specialiștilor Vola.ro, rezervările la biletele de avion sunt tot mai dese pentru vacanțe last-minute de tip city-break. Tarifele la zboruri sunt mai mici, față de rute interne din România. Astfel, pentru un bilet București- Milano, românii plătesc circa
35 de euro, iar pentru Londra, 103 euro, în medie, în timp ce pentru Dublin dau 64 de euro. La polul opus, în topul celor mai vândute rute în luna octombrie se află Dubai, destinație pentru care se plătește, în medie,
313 euro pe biletul de avion cu plecare din București. Dintre destinațiile europene, Barcelona sau Lisabona sunt cele cu tarifele de zboruri cele mai piperate.
54 ............................................................................................................................................ decembrie 2021
ȘTIRI