Page 6 - revista ZIUA CARGO
P. 6

 CUGETARE
„Am auzit și am uitat. Văd și îmi amintesc. Fac și înțeleg.”
Proverb chinezesc
  ROADPOL TRUCK & BUS: NEREGULI DUBLATE, LA CAMIOANE
 Creșterea cererii de transport rutier comercial, după vârful pandemiei, a afectat dramatic rata încălcărilor, în domeniul legislației rutiere, de către camioanele din Europa, arată rezultatele ultimelor operațiuni ROADPOL Truck & Bus. Rata de încălcare în cazul camioanelor a fost de 35,21%, aproape dublul celei înregistrate în cadrul operațiunii similare, din luna mai 2020 (care a fost de 20,18%). Pentru traficul de marfă, aceasta înseamnă că
o încălcare a fost constatată la aproape 1 din 3 camioane. În cadrul activităților de control, au fost verificate în total 197.274 de camioane și 111.545 de autobuze și au fost constatate 77.386 de abateri (camioane: 69.453, autobuze: 7.933). În 1.166 din cazuri (1.149 de camioane și
17 autobuze), a trebuit să fie interzisă continuarea călătoriei, până la restabilirea stării corespunzătoare a vehiculelor sau încărcăturii. În cazul transportului de pasageri, rata neregulilor
a rămas constantă, la aproximativ 7-8% dintre vehiculele verificate. Cele mai multe încălcări ale legislației rutiere au fost constatate în domeniul vitezei, al defecțiunilor tehnice, al centuriloe de siguranță și al altor măsuri, precum și privind actele autovehiculelor, în cazul
autobuzelor și în ceea ce privește legislația privind timpii de conducere și de odihnă și setările tahografului: 13.045 de șoferi au fentat reglementările la nivel european, adică și-au condus vehiculul mai mult decât permite legea, fără a respecta pauzele obligatorii. Totodată, în cazul a 6.170 de tahografe, înregistrările nu au fost gestionate corespunzător. Manipulări ale tahografelor digitale au fost detectate în 656 de cazuri. De asemenea, au fost depistați 188 de șoferi care conduceau sub influența alcoolului și 41 sub influența drogurilor. În 5.521 de cazuri, au fost constatate defecțiuni tehnice grave. De asemenea, au fost depistate ca fiind supraîncărcate 2.262 de camioane și 127 de autobuze. Asigurarea încărcăturii era insuficientă la 1.257 de camioane. În cazul autobuzelor, cele mai multe încălcări au fost: nefolosirea centurii de siguranță (1.245), viteza excesivă (1.311) și defecțiunile tehnice (115).
De asemenea, 485 de șoferi de autobuz au depășit timpii legali de conducere.
      „LISTĂ NEAGRĂ”
A FIRMELOR
DE TRANSPORT IMPLICATE ÎN TRAFICUL DE MIGRANȚI
Ursula von der Leyen
Comisia Europeană va stabili o „listă neagră” a companiilor de transport care sunt complice la introducerea ilegală de migranți în UE, prin Belarus. În acest sens, președintele
CE, Ursula von der Leyen, a depus un proiect legislativ și a cerut Parlamentului European, reunit în plen la Strasbourg, să sesizeze și să adopte rapid această propunere legislativă, cu argumentul că migranții care au ajuns în Belarus, în ultimele săptămâni, de obicei din Orientul Mijlociu, „sunt înșelați de false promisiuni infame”. La rândul său, comisarul UE Margaritis Schinas, a spus că „noul cadru legal propus ne va permite să adoptăm măsuri specifice împotriva operatorilor de transport care se implică sau facilitează, cu bună știință sau fără să știe, introducerea sau traficul de persoane în Uniunea Europeană”. Propunerea ar oferi instrumentul juridic care să permită UE să suspende sau să limiteze
operațiunile unor astfel de companii, care efectuează transport pe uscat, aer și mare sau chiar să le interzică în UE.
GFR ANGAJEAZĂ 150 DE TINERI
Gruia Stoica
Grup Feroviar Român (GFR) recrutează, până la finalul anului, 150 de tineri, inclusiv 15 ingineri, care vor intra într-un proces amplu de pregătire și planificare profesională. În ultimii ani, compania a conturat un set de reglementări privind condițiile de angajare și evoluție profesională, de la pozițiile de junior (cum ar fi, de exemplu, cea de manevrant material rulant), până la posturile de conducere. Gruia Stoica, președintele și fondatorul Grupului GRAMPET-GFR,
a declarat: „Prin reguli clare și transparente de recrutare și creștere profesională, demersuri instituționale, organizare de cursuri de specialitate și programe de pregătire sau internship, am impus o direcție importantă în industrie”.
ASF A APROBAT RETRAGEREA UNIQA ASIGURĂRI
DE PE PIAȚA RCA
Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat retragerea, la cerere, a autorizației pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie (RCA) acordată societății Uniqa Asigurări. „În momentul de față, avem o inițiativă prin care am depus autorităților retragerea licenței de RCA. Astfel, nu vrem să mai fim prezenți pe acest segment, dar vom fi pe restul segmentelor, a declarat Valentin Coroiu, vicepreședinte al Uniqa Asigurări, în cadrul conferinței Patronatului Român al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare (PRBAR).
 6 ............................................................................................................................................ decembrie 2021
ȘTIRI









































































   4   5   6   7   8