Page 8 - revista ZIUA CARGO
P. 8

 SCANIA LANSEAZĂ VEHICULE HIBRIDE
 Scania lansează pe piață vehicule Hybrid Electric (HEV) și Plug-In Hybrid Electric (PHEV) care pot fi echipate cu diferite lanțuri cinematice și opțiuni de încărcare, oferind, astfel, soluții care pot îndeplini diferite cerințe pentru aplicații cum ar fi transporturile frigorifice, mixere de beton sau distribuție regională. Noul lanț cinematic hibrid al Scania a fost dezvoltat intern, în conformitate cu filosofia modulară a producătorului. Prin cuplarea a două motoare electrice și fuzionarea acestora cu secțiuni esențiale ale celei mai noi generații de cutii de viteze Opticruise,
a fost creat ceva nou cu adevărat remarcabil: GE281, o mașinărie de transmisie cu putere fără precedent și cu capacitatea de a „se descurca” cu mase maxime de până la 36 t, fără sprijin din partea motorului cu combustie. Dar aceasta funcționează și invers: deoarece mașinăria electrică oferă suport motorului cu combustie la plecarea de pe loc și la accelerare, motorul
cu combustie poate fi micșorat atât ca volum,
cât și ca putere maximă. Hibridizarea marchează economii de combustibil de până la 40% în zone urbane, comparativ cu lanțurile cinematice tradiționale.
Cea mai recentă generație de camioane hibride de la Scania poate fi comandată ca HEV și PHEV, în cadrul gamelor P, G și L, atât rigid, cât și cap tractor. Motoarele cu combustie DC07 și DC09 sunt disponibile în câte trei variante de putere. GE281 oferă o putere continuă de 230 kW și una maximă
de 290 kW, precum și un cuplu maxim de 2.100 Nm. Dispune de 6 trepte de viteză pentru mers înainte, dar nu și de un ambreiaj tradițional, o planetară asumându-și acest proces, oferind schimbări de treaptă fără întreruperi.
    DB SCHENKER FOLOSEȘTE SEMIREMORCI BERGER ECOTRAIL
Din toamna acestui an, DB Schenker dispune, în România, de primele semiremorci ultra ușoare cu prelată din gama Berger Ecotrail. Acestea vor deservi sucursalele de transport rutier pe care compania le deține în București și Cluj-Napoca. La momentul actual, semiremorcile Berger Ecotrail sunt o soluție inovatoare, care răspunde nevoilor industriei logistice de a transporta pe cale rutieră cantități mai mari de mărfuri, cu un impact pozitiv asupra mediului înconjurător. Datorită masei proprii reduse, de doar 5 t,
semiremorca cu prelată Berger Ecotrail admite încărcături crescute, de până la 27 t. Astfel, emisiile de dioxid de carbon se reduc cu aproximativ 10 procente, iar consumul de combustibil se diminuează cu aproximativ
6 procente.
Pe lângă efectul pozitiv asupra mediului, care constituie o prioritate pentru DB Schenker, creșterea sarcinii utile cu până la 8 procente conduce la diminuarea costurilor operaționale, oferind beneficii clienților companiei.
eVITO FURGON, DISPONIBIL
CU O CAPACITATE MAI MARE A BATERIEI
După Mercedes-Benz eVito Tourer, eVito Furgon a primit, de asemenea, o actualizare completă a grupului motopropulsor electric și o nouă baterie cu o capacitate utilizabilă
de 60 kWh de la începutul lunii decembrie.
Noul Mercedes-Benz eVito se diferențiază de predecesorul său în multe privințe, păstrând în același timp caracteristicile specifice autovehiculelor electrice.
Sub partea din față, există încă propulsorul electric care acționează roțile din față cu o putere maximă de 85 kW. Noul eVito Furgon are un încărcător on-board (CA) răcit cu apă, cu o capacitate de încărcare de maximum 11 kW. Asta înseamnă că este pregătită pentru încărcare cu curent alternativ (CA), de exemplu în locații comerciale, în depozite sau la stațiile publice de încărcare. Noul model este încărcat prin priza de încărcare CCS amplasată în partea din stânga a barei față. Acest lucru face posibilă și încărcarea rapidă prin intermediul curentului continuu (CC). Datorită unei puteri standard de încărcare de maximum 50 kW sau opțional de maximum 80 kW, eVito poate fi încărcat de la 10 la 80% la o stație de încărcare rapidă CC în aproximativ 50 (sau, opțional, 35) de minute. Bateria cu o capacitate utilizabilă de 60 kWh permite o autonomie de 242-314 kilometri (WLTP).
NOUL VW AMAROK, PRIMELE SCHIȚE OFICIALE
Dezvoltat de echipe din Australia și Europa, noul model de pick-up premium va fi produs în viitor în Africa de Sud. În 2022, noul Amarok de la Volkswagen Vehicule Comerciale își va face debutul și va fi disponibil apoi pentru comandă pe câteva piețe,
într-o primă etapă.
Ajuns la a treia generație, noul vehicul are mult mai multe sisteme de asistență pentru șofer și știe cum să impresioneze clienții în ceea ce privește conectivitatea. Amarok va fi, astfel, prezentat în 2022 cu inovații care nu au mai fost văzute până acum în acest segment. Și, bineînțeles, nu va fi descurajat de niciun teren accidentat. Noul Amarok impresionează prin liniile sale convingătoare și prin aspectul său general. „Partea frontală agresivă și, mai presus de toate, designul X definitoriu disting clar noul Amarok și subliniază pretenția sa de a fi lider”, confirmă Albert- Johann Kirzinger, șeful de design la Volkswagen Commercial Vehicles. „Am dat puterii noului Amarok o expresie clară – cu un ADN Volkswagen clar, atât la interior
cât și la exterior.”
 8 ............................................................................................................................................ decembrie 2021
ȘTIRI










































































   6   7   8   9   10